„Marketingul este activitatea prin care se urmareste vanzarea cat mai multor produse catre cat mai multi clienti la un pret cat mai mare!”
Dupa cum usor puteti observa marketingul este in general despre mai mult, un mai mult care este visul oricarui conducator de business.
Aceasta introducere are rolul de a va face constienti de importanta alegerii cuvintelor cheie ce vor fi implementate in campania de optimizare SEO. Majoritatea „specialistilor SEO” va vor intreba: „pentru cate cuvinte cheie doriti sa facem optimizare?” si in general veti alege 3-4 cuvinte cheie sau vi se va sugera sa alegeti asa, aceste cuvinte cheie fiind considerate a fi cele mai importante.
Insa instrumentele de calcul oferite de domeniul marketingului ne arata ca aceasta strategie este cel putin gresita. Desi metodele de calcul folosite pentru determinarea solutiilor eficiente sunt de cele mai multe ori extrem de complexe, vom incerca sa va demonstram printr-o metoda simplificata de ce a alege sa optimizam pentru cele mai importante 3-4 cuvinte cheie este o alegere nefericita.
Sa consideram cazul unei firme de transport persoane care isi ofera serviciile in Oltenia. Principalele cuvinte cheie alese de aceasta companie ar fi: transport, transport persoane, transport persoane Oltenia.
Vom construi un tabel descrescator al primelor 10 cuvinte cheie in functie de importanta considerata:
Am inclus in acest tabel primele trei cuvinte considerate cele mai importante, urmatoarele cinci sunt cuvintele cheie corespunzatoare judetelor unde firma isi desfasoara activitatea si ultimele doua corespund judetelor catre care firma de transport doreste sa isi extinda activitatea. Traducand importanta cuvintelor cheie in volum de trafic aproximat si insumand volumul total de trafic vom obtine:
Volum total de trafic = 10 + 9 + 8 + 7 + 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1 = 55 (se insumeaza valorile importantei in functie de trafic).
Calculand volumul de trafic generat de primele 3 cuvinte cheie 10 + 9 + 8 vom obtine 27, volum de trafic ce reprezinta doar 49.09% din volumul total de trafic, cifra inacceptabila pentru orice marketer. Desigur se poate usor observa ca vor genera un trafic mult mai targetat pentru interesele companiei cuvintele cheie de pe pozitiile 4, 5, 6, 7, 8 pozitii aferente judetelor in care compania isi desfasoara activitatea.
Key Frames Media dezvolta campaniile de optimizare SEO urmarind strategia de marketing aferenta cat si obiectivele financiare ale companiei client.